1,

- Tisztázom az én elvárásaimat. Én következetes leszek.

- Igazodom az "átlaghoz" ha nem lehetséges a központi szabályozás.

- Iskolaszinten kell megegyezni.

- Iskolai szinű rendezvényeknél legyen egységes a nép, a "komoly" bűntetés, de osztályszintű esetekben nem okoz problémát.

- Van egy házirend, annyit meg lehet követelni, a többit megbeszélni a gyerekekkel, megegyezni, azt viszont betartatni.

- Iskolaszinten kell megegyezni, de ha ez nem megy akkor legyünk mi a leglazábbak akkor biztos nem fognak panaszkodni a gyerekek.

- Ez az Igazgató(ság)ra tartozik.

- Az ünnepi öltözék nem probléma, persze normális keretek között. A hiányzás, késés csak akkor, ha túl sokszor fordul elô.

- Ez abban az esetben probléma, ha az osztályfônôk nem határozott, de követel. Egyébként ez nem gyerek-tanár, hanem tanár-tanár probléma.

2. - Amíg a többi gyereket nem zavarja, s a saját munkáját sem akadályozza.

- Igazából ez nem a tanár feladata, szerintünk, ha már olyan méreteket ölt, akkor annak mélyebb gyökerei vannak.

- Fontos,  Általában kell, hogy szava legyen a tanárnak, hogy ezt hogyan éri el, az már egy összetettebb dolog.

- Szoktassa az anyja.

- Óra elején szánok rá néhány percet, hogy kidobják a szemetet.(Következô alkalommal már "némi" prédikáció lesz.)

- Példamutatás, beszélgetés, állandó figyelmeztetés, amíg nincs eredmény.

- Addig ne mehessenek el órák után, amíg, nem szedték össze a szemetet.

- Ha nem tanulta meg otthon . . . veszett fejsze.

3. - A hetes figyelmeztesse a többieket. Addig nem jelenthet amíg nincs nyugalom.

- Nem probléma. Saját tapasztalat: ha némán kivárom, észbekapnak, beállnak, és összeszégyellik magukat.

- Akkor viszont álljanak tovább, s úgy vegyenek részt az órán.

- Az osztályt bűntetni kell és addig nem kezdôdik el az óra, de tovább tart.

- Másképp is el lehet kezdeni az órát, nem ez a legfontossabb az órákon.

- Na és . . .- Ne álljanak fel, de ne zajongjanak.

- Nem tisztelnek, ha figyelmeztetésre felállnak, még mindíg nem fognak tisztelni.

4. - Ez probléma. Ezt jelezni kell felé a feledékenység mértékében.

- Szép szóval vászólni.- Miért, vannak ? Ha tudja a hiányzókat . . .- Legyen még egy hétig hetes.- Plussz feladatok adhatók, bűntetés ha elmulasztja.- Elvégeztetem vele utólag.

5. - Az biztos, hogy ha ez így megtörtént, az elôzôket értékelném. Mivel a dolgozat majdnem kész, ezért ez lehet, hogy reális lesz.

- Az osztály azt mond, amit akar, a dolgozatot elveszem, és jobb esetben az abban az állapotban értékelem.

- Ha megpróbált puskázni, szerintem jogos a büntetés.( -1 jegy)

- Megprobálom elkerülni, hogy ilyen helyzet elôfordulhasson.

- Dolgozat közben jogos a fegyelmet megkövetelni. Jó megoldásnak látszik, hogy újra írja meg ebben a témakörben a dolgozatot.

- Jogos a tanár intézkedése, csak a dolgozat után vetesse elô a füzetét.

- Ha jó tanuló, miért lapozott bele a füzetbe?

6. - Probléma, de ez társadalmi.

- A szülô feladata ezt eldönteni, a saját gyerekét neveli ezzel valamire.

- Ezt a szülôvel beszélem meg.

- Az orvosi igazolást a szülô is írja alá.- Elfogadom az igazolást.

7. - Én szépen beszélnék.

- Elküldöm szótárazni, keresse ki mit mondott.- Ellenôrzô vagy 30 fekvôtámasz.- Iskolában meg kell követelni a kultúrált beszédet.- Plussz feladattal büntetni.- Példamutatás, beszélgetés a tanulókkal.- Ez is inkább a társadalom problémája.- Úrrá kell lennie rajta a tanárnak.- Szóbeli figyelmeztetés.- Fontos.- Komoly probléma. Szintén nem egységes a tanárok hozzáállása.

- Milyen fokú? Ettôl függô elbírálás.

8. - Nagyon ritkán van teljes összhang.

- Közös kompromisszum.

- Ha minden gyerek kettesre áll, akkor nyílván nem a tanulók hibája. Ílyenkor a tanárral kell tisztázni.

- Konkrét problémától függ.- Adni egy lehetôséget a javitásra.- El kell ismerni a gyerekek igazát, és meg kell értetni velük, hogy a tanárnak is igaza van. Majd kompromisszumra jutni.

- Saját értékrendszer átértékelése, és az osztállyal megbeszélni.

- Ha bizonytalan vagyok idôt kérek, ha megtettem a kinyilatkoztatást akkor ragaszkodnom kell hozzá, következetesség.

9. - Az osztály fogadja vissza.- A tanulót kell segíteni, mindenkivel szemben. A többi diákot nem kell bevonni.- Beszélni kell az osztállyal, hogy segítsék a gyereket.Buli, osztálykirándulás, egy pofa sör a gyerekkel.- Meg kell beszélni az osztállyal, hogy miért nem követhetô a példa, és a gyerekkel is el kell beszélgetni. Meg kell bűntetni.

10. - Igen.- Félbeszakítás. Ha ôk nem tartják be amit ígértek akkor ne várjanak el a másik féltôl sem semmit.- Vagy félbeszakítani, vagy az elsô hibáig folytatni.- Ha szóltam akkor igen, áldozatot kell hozni/hozatni.- Nem! Miért kell megbeszélni, hogy ne igyanak?

- Az ilyesmi nem így kezdôdik. Ennek már elôjelei vannak, amire fel kell figyelni . . . és le kell kezelni a problémákat.- Inkább megelôzni lehet mint bűntetni.

- A félbeszakítás nem megoldás, mert az iszákosak úgysem fognak hazamenni. Legközelebbi osztálykirándulás nem várható.

- Ha nekik így jó akkor tegyék, de ne itt. Indulás haza.

- Biztos nem! Mikor kijózanodnak, megbeszélnénk. Biztosítanám ôket, hogy ez számomra csalódás volt, de ha meggyôznek a jövôben róla, én továbbra is meg fogok bízni bennük.

11. - Ránézek, rászólok, rászólok másodszor, felállítom, elültetem, megölöm.

- Úgy kell az anyagot tanítani, hogy a gyerekeknek érdekes legyen. Ôk is adhatnak elô.

- Külön vagy elôre ültetem, ne tudjon másokat zavarni. Számonkérésnél hátránya lesz abból, hogy nem figyelt.

- Érdekes feladatokat kell mutatni, és az elméletet is fel lehet dobni egy-két jó ötlettel.

- Ha nem érdekli ne jöjjön be.- Megbukik.- Nehéz kérdés; meg lehet kérdezni óra után, mi baja; lehet a szülôket kérdezni, mi a baj; esetleg letolás.

- Saját gondja, ha van esze akkor rájön, hogy a saját érdeke.

- Ez attól függ mennyire zavaró. Óra után beszélgetés vele, vagy akár órán is egy kis "megszégyenítés".

12. - Jó példát felhozni(legendák tudósokról).

- Oda kell menni hozzá és segíteni neki. Valószínüleg azért érez így, mert mindíg kudarca volt eddig.

- Megpróbálni érdekes feladatokat adni. A dogába olyan feladatokat adni, amiket így begyakorolhatott volna.- Következô órára bepótoltatom.- Középiskolába nem kötelezô járni.

- Ne tegye ! Legyen buta ! - Ô dolga, ôbaja, csak csendben és a többiektôl elszigetelve.

13. - Íráskép, ha nem tudom kétségkívül bizonyítani.

- 1 jegy levonás és megszűntetjük a bediktálási módot.

- A dogajegyeket nem bediktáltatom hanem, a dogák alapján beírom ôket.

- Nem a diákokkal kell bediktáltatni a jegyeket. 

- Ilyesmi nem fordulhat elô. Ha lehet bizonyítani - 1.- Négyszemközt kell intézni, akkor könnyebben fogja bevallani.- Személyesen vele megbeszélni, nem az osztály elött.

14. - Én megpróbálnám szülôi hatáskörbe vonni a dolgot, ha nem megy akkor az osztálypénzbôl törlesztetnék.- Jó tanulópénz, máskor nem csinálja meg.- Nagyobb lóvé esetén szólni. - Legközelebb nem fizetni be ôket. - Megjegyzem magamnak, de nem szólok. - Ha engem ez bosszant akkor rákérdezek. - 20 FT-ért nem csinálok problémát. - Belépôdíj finanszírozása osztálypénzbôl történjen. - Elôre összegyűjteni a pénzt, utólag mindenkitôl már ciki.

15. - Feladatokat adni, lefoglalni az unatkozókat, vagy azokkal meséltetni el az anyagot, akik ott voltak órán.

- Nem ismétlünk a könyvbôl is be lehet pótolni. Ha valaki tényleg figyelne az ismétlésre annak óra után elmagyarázható.

- Abbahagyom az ismétlést, és folytatom az anyagot.  - De hányszor volt ilyen, csak lassan hosszú idô alatt lehet tenni ellene. - A hiányzók gondja az anyag megtanulása. - Letolás, megpróbálni folytatni, ha nem megy, akkor félbeszakítani az ismétlést. - Ismétlés beszüntetése, új anyag.

16. - Gyerekkel, szülôvel külön-külön elbeszélgetni. Ha nem jutunk megegyezésre, nincs mit tenni.

- Családlátogatás keretében együtt beszélgessenek el a vétekrôl.- A gyereket nem bántom, a szülôvel tisztázom.- Akkor meg van oldva.- Aki fia borja . . .- Ne a szülô vállalja, a gyerek csinálljon valamit amivel rendbehozhatja.

  1. Osztályfőnökök nem egységes mércével mérik az osztályokat ünnepi öltözék, hiányzás, késés
  2. Tisztaságra szoktatás -saját környezetét rendbe tartsa
  3. A gyerekek csak akkor állnak fel ha figyelmeztetem őket
  4. Hetes feladatait elfelejti
  5. A tanuló panaszkodik, hogy a tanár a majdnem kész dolgozatát elvette mert belapozott a füzetébe, ô nem csalt, az osztály is azt mondta, jó tanuló-
  6. Hiányzások igazolása esetén,-orvosi,- szülői, szülő - gyerek összejátszása
  7. Kulturálatlan beszéd
  8. Tantárgyi eredményben lévő konfliktus a tanár és az osztály között, ha mindkét félnek csak részben van igaza
  9. Tanuló hetekre eltűnik, szülő titokban tartja, majd aggódik elmondja az o főnek, végül az osztály segítségét kéri, felnőtt életet próbált élni. Mi az osztályfőnök feladata nevelési szempontból, tanulói közösség érdekében
  10. 11.-ben   3 napos kirándulás szervezése, megbeszélés nem iszunk megtalált italok, estére részeg majdnem mindenki, a kirándulás félbeszakítása?
  11. Gyerek nem figyel az órán, nehéz az anyagot elmondani, nem fenyegetés, nem egyes
  12. Nem akarom, nem csinálom meg, nem akar gondolkodni sem rajta.
  13. Dolgozatok bediktálása, egy tanuló a szomszéd jegyét diktálja be, a névtelen dolgozat az asztalon. Megtalálom kié lehet, még akkor is tagadja
  14. Osztály kiállításon 800Ft/fő a belépő két tanulót befizetem eszükbe sem jut kifizetni
  15. Rengetegen hiányoznak, kérésükre ismétlünk, zavarják az órát vagy nem figyelnek a szomszédokat szórakoztatják
  16. Gyerek vét valamit , szülő vállalja.