Uncategorised
Ez a honlap többcélú.
Szeretne emléket állítani néhány kiváló matematikatanárnak, akiket tanítványaik különösen szerettek és tiszteltek.
Abban a reményben, hogy a tanítványaik, majd a néhány soros emlékeztetőt kiegészítik, és elküldik e-mail címemre(Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.), hogy feltehessem a honlapra.
Evvel is tisztelettel emlékezve rájuk.
Másrészt az ELTE IK matematika-informatika szakos tanárjelölteknek 2 fakultatív tárgy követelményeit tartalmazza.
Arra gondoltam, hogy ők is ismerjék azokat az elődöket, akik az általuk választott pálya legjobbjai voltak.
Ezen kívül készítettem Pierre Basieux: TOP 7 könyvéből 7 táblát ami röviden felhívja a figyelmet érdekes és nehéz
matematikai problémákra és a nagyszerű könyvre.
.
Informatika tanítása
Problémák, amelyek kifejezetten az informatikatanárokat érintik:
- mivel a számítógépet kell figyelnünk, nem látjuk a gyerekek arcát, nem szűrhetjük le, értik-e
- korszerűtlen, rossz eszközök
- olyan hibák léphetnek fel, amiket nem tudunk kezelni, emiatt akár az egész órát le kellhet fújnunk, átalakítanunk
- a gyerekek nem figyelnek, hanem játszanak a számítógépen, interneten
- sokszor a terem elhelyezkedése is gátolja, hogy kényelmesen tarthassuk az órát, a diákok lássanak minket anélkül, hogy hátfájásuk volna :)
- a gyerekek otthonról más-más tudást hozhatnak, az előképzettségük különböző szinten lehet, így előfordulhat, hogy amit tanítok, az egyik gyereknek borzasztóan nehéz, míg a másiknak unalmas
- talán ez már nem aktuális probléma, de saját életünkből tapasztalat: ha informatikából házit adtak fel középiskolában, először meg kellett tudakolni, van-e mindenkinek otthon számítógépe, lehetősége megcsinálni a feladatot
- folyamatosan korszerűsítenünk kell tudásunkat, a diákok esetleg olyan dolgokat is tudni akarnak, amely nem szakterületünk, nincsenek információnk róla (játékok, internetes vagy más alkalmazások, legmodernebb hardvereszközök,...)
- a gyerekeknek másra van igényük és _szükségük, mint amit a tanterv előír, hogy tanítsunk nekik
Informatika oktatásban megjelenő problémák
-Nehezen lehet ellenőrizni, hogy a diákok mivel foglalkoznak órán.
-Kevés figyelmet fordítanak a biztonságos internethasználatra.
-Eszközök mennyisége és minősége nem megfelelő.
-Olyat tanítanak meg, amit már tudnak.
-Nagy elvárásaik vannak a diákoknak, de nem tudják átlátni az összefüggéseket, mert a tanár nem segíti őket hozzá ehhez.
-Angol nyelvű programok.
- Különböző előzetes ismeretek, érdeklődés - előzetes felmérés
- Csoportbontás, ha nincs rá lehetőség nagy differenciálás egy órán belül
- Eszközigény - pénz
- Általában helyhez kötött
- Terem berendezés
- Követhetőség - mind gyerek, mind tanár részéről
- Figyelemelterelő ingerek
- Mit tanítsunk? - hangsúlyos legyen-e az eszközhasználat tanítása vagy a programozás
- Kell-e, ami a tantervben van, vagy azt már tudják?
- Emberigény - tanár, rendszergazda
- Állandó fejlődés a tanár részéről
- Speciális problémák, amiket azonnal nem tudunk orvosolni
- Rögtönzés, ha nincs lehetőség használni a gépeket
- Programok telepítése gépekre
- Nincs összekapcsolva tárgyakkal, hogy tényleg eszköz lehessen
- Fizetés, jó tanárokat/szakembereket elszívják a cégek?
Sajátos problémák az informatika tanításával kapcsolatban:
- nincs megfelelő mennyiségű eszköz
- nincs megfelelő minőségű eszköz
- teremelrendezés
- nagy csoportlétszám
- alacsony óraszám
- több továbbképzést igényel az informatika a többi tantárgyhoz képest
- ECDL vizsga igénye a szülők részéről vs. programozás
- hiányzó tananyagrészek: pl. Miért nem tanítunk operációs rendszer és egyéb programok telepítését?
Eszközök
Tanterv
Pl. nem jó
Könyv
Pl. Hibák, nincs benne az az anyag, unalmas
Géppark
Pl. elavult, nincs periféria, hálózat nem megy
Tanuló eszközei
Sokkal jobbak
Hibák
Óra elején kiderülő
Pl. nincs áram, letöröltek mindent a gépről az előző nap
Rendetlenkedések
Szándékos,
Pl.
Kiloptak memóriát
Összefirkálták a képernyőt
Vírust raktak rá
nem szándékos rongálás
Pl.
Sok a játék azt csinálják
LETÖRÖLNEK dolgokat